Švédsko #1

By ANNA - 5.10.16

Tak si tak říkám, že článků z USA bylo už hodně a bylo by fajn to něčím proložit. Proto jsem se dneska rozhodla napsat něco o mém čerstvém zážitku ze Švédska, odkud jsem se včera vrátila. Když se tak zpětně kouknu na ty fotky, něco se mi na nich nezdá, ale doufám, že to je jen můj dojem, a že ve skutečnosti nejsou tak zlé :)

Předem říkám, že se jednalo o školní zájezd, takže jsem si úplně nemohla vybírat kam půjdu, co vyfotím atd. Největším nepřítelem mi byl ale většinou čas. Znáte to, chcete vyfotit něco úžasného a krásného, ale na první fotce je to přesvětlené, na druhé moc tmavé a než stihnete nastavit tu správnou kombinaci, tradá! Skupinka vám utekla o několik set metrů! Přesto doufám, že jsem pořídila alespoň něco publikovatelného :)
Naší základnou bylo malé městečko nedaleko Jönköpingu a každý den ráno jsme vyrazili kamsi na výlet. Ale ještě než jsme do penzionu vůbec dojeli, stihli jsme navštívit kousínek Kodaně a města Malmö a Lund, ze kterých mám taky pár fotek. V Kodani jsme prakticky zastavovali jen kvůli vyhlídce na most, Lund jsme si prošli a v Malmö navštívili přírodovědné a technické muzeum, které bylo moc pěkné. Třeba i proto, že tam mají přístupnou ponorku

Náš první výlet vedl přes nádherný kostelík v Bottnarydu, hokejovou halu v Jönköpingu a plechovou rozhlednu kdesi v lese do Gränny, kde jsme se mohli podívat, jak se vyrábí tradiční mentolové špalky a pár si jich i koupit. V podvečer jsme potom odjeli trajektem na ostrov Visingsö, kde jsme navštívili kostel a zříceninu. Nakonec se nám rozbil autobus - už druhý - a naskytla se možnost zajít do obchodu.

Další den jsme jeli až do Stockholmu a byl to snad jediný den, kdy bylo vážně ošklivo. Navštívili jsme katedrálu Storkyrkan, podívali jsme se na královský palác a střídání stráží, absolvovali jsme prohlídku radnice a dokonce jsme i dostali hodinový rozchod na pěší zóně. Zakončením dne byla návštěva Vasa muzea, která pro mě byla asi nejlepším zážitkem z celého zájezdu.

A tady pro dnešek asi skončím, protože nikdo nemá rád kilometrové články, že? :D Zbývají mi ještě 4 dny, které byly neméně zajímavé a ta představa, že by byl tenhle článek ještě jednou tak dlouhý, se mi úplně nelíbí. Takže se na vás tedy budu těšit příště :)