USA - Mesa Verde & poslední dny v Coloradu

By ANNA - 6.11.16

Dočkali jsme se, poslední článek z USA je tady! Samozřejmě nevím, jak se na to koukáte vy, ale já jsem celkem ráda. Tedy ne, že by mě nebavilo o téhle krásné dovolené psát, ale už se opravdu těším na články s trochu víc podzimní atmosférou :)

Od Grand Canyonu jsme se vydali na dlouhý přejezd zpět do Colorada. Víceméně jsme se už vraceli do výchozího Denveru, ale cestou jsme se ještě chtěli podívat do Mesa Verde, což je národní park s pozůstatky indiánské civilizace. Na místo jsme dorazili až odpoledne a ačkoliv jsme věděli, že na prohlídky se musí chodit organizovaně s průvodcem, mysleli jsme si, že to nebude problém. Bohužel už zbývaly jen dvě prohlídky a obě beznadějně plné. Proto jsme si zarezervovali první ranní prohlídku a odjeli do nedalekého motelu. Ráno jsme se zase do parku vrátili a vyrazili na náš prohlídkový okruh.

Po Mesa Verde jsme absolvovali další dlouhý přejezd do Denveru, kde jsme přespali, a druhý den jsme vyjeli na náš poslední výlet k Lost lake. Celou cestu jsme šplhali do kopce, zatímco kolem nás naprosto nepochopitelně běhali lidé jak nahoru, tak dolů, což mi přišlo snad ještě horší, protože cesta byla kamenitá a vymletá od potoku a já jsem se i při samotné chůzi musela hodně soustředit, abych si nevyvrkla kotník.

Potom už nás čekalo jen balení a dlouhatánská cesta do ČR. Stejně jako do Denvru jsme i zpět letěli s British Airways a přestupem v Londýně, kde jsme si prolezli knihkupectví, drogeri a dali si sushi, což nám vyšlo tak akorát do dalšího letu.
Závěrem bych chtěla napsat něco o tom, co mě na Americe překvapilo a taky jakési "rady", které nám hodně pomohly a myslím si, že by mohly pomoct i vám, pokud se do USA chystáte :)

- V USA má sice každý obrovské auto (pro představu, Jeep je jedno z těch průměrnějších), ale zato jezdí hrozně pomalu. A taky vůbec nepředjíždí.
- Nejezdí tam skoro žádné normální kamiony, ale jen monstrózní trucky, což se asi dá očekávat, ale mě to nějak nenapadlo.
- Amerika vůbec není levná, jak jsem si myslela.
- Nejlevnější pití v Las Vegas je Arizona, která je dokonce levnější než voda.
- Připravte se na to, že skoro nikde neseženete normální pečivo. Všechno je buď nasládlé nebo hnusné... nebo obojí :D
- Walmart je sice lákavý, ale oproti obchodům jako Family Dollar asi tak třikrát dražší.
- Starbucks je úplně stejně drahý jako u nás.
- Amerika je strašně pustá. Samozřejmě záleží na státu. Třeba Colorado má alespoň nějaké ty lesy. Ale Nevada?!
- Vesnice od sebe nejsou vzdálené 5 minut jako v ČR, ale třeba i hodinu nebo dvě.
- Pokud se chystáte navštívit hodně národních parků, určitě se hodí permanentka, kterou si můžete koupit na pokladně při vjezdu do jakéhokoli NP. Ušetříte spoustu peněz.
- V Coloradu je spoustu divoké zvěře, hlavně srnky, králíci, kamzíci, kozy a chipmunci (ale ti jsou všude :D)
- Hodně se nám osvědčila dezinfekce na ruce, protože ne vždy máte šanci si je umýt. V některý kempech totiž kromě jezera není žádná voda.
- Colorado je vysoko položené, což si uvědomíte až při chůzi do kopce. Za pár dní si zvyknete, ale ze začátku je překvapivě těžké popadnout dech.
- Američani vůbec nejsou tak obézní, jak si lidé myslí. Za celou dobu jsme potkali asi jen jednu rodinu, o které by se opravdu dalo říct, že je obézní (a bylo to zrovna při výšlapu na Delicate Arch). Naopak bych řekla, že jsou velmi akční a podnikavía snaží se žít zdravě. Ale to je jen subjektivní dojem a v mnoha státech (a městech) to určitě bude jinak.

Tak jo! Doufám, že se vám americká série líbila a že jste získali nějaké tipy, pokud se do USA chystáte.  Příště vám napíšu něco o podzimních prázdninách u Neziderského jezera :)